Kamēr lielākājā daļā Latvijas jau iestājies metereoloģiskais pavasaris, svētdien, 18.februārī, Jaunpiebalgas ziemas autotrasē norisinājās Vidzemes Ziemas autosprinta kausa sezonas ar trešais posms.
Dienu pirms pasākuma uzsniga sniegs un termometra stabiņš noslīdēja līdz -6°C, kā rezultātā sacensību rītā trasi pilnībā klāja ledus. Posma formāts paredzēja, ka visi notikušie braucieni ietekmēs rezultātu, tādēļ tika sagaidītas spraigas cīņas visas dienas garumā un 144 dalībnieku konkurencē uzvarēja ne tikai ātrākie, bet arī stabilākie.
Pilnpiedziņas klasē ar bez radžu riepām 4WD uzvaru svinēja Jānis Lazdiņš (Subaru Impreza), aiz sevis atstājot pieredzes bagāto Elmāru Aukšmukstu (Subaru Impreza) un Oskaru Līdaku (Subaru Impreza).
Priekšpiedziņas FWD klasē trešais Andris Vasins (Seat Ibiza), otrais – šīs sezonas debitants Rolands Strods. Jāpiemin, ka vienam no sacensību favorītiem, Gintam Bujānam, cīņa FWD klasē noslēdzās sniega valnī un uzvara nonāca Mareka Matvejeva (Toyota Yaris) rokās.
Interesantas cīņas izvērtās RWD klasē, kur katrā no braucieniem kāds no apbalvojamajiem guva uzvaru. Šajā cīņā trešais Kristers Škapars (BMW), par vienu punktu apsteidza Igoru Makarovu (BMW 325), savukārt pirmajā vietā ierindojās Helvijs Plaudis (Volvo 240).
Vidzemes Kausa seriālā ir trīs mono riepu klases, kur visi dalībnieki piedalās ar pilnīgi vienādām REILAT atjaunotajām riepām, kas cīņas padara interesantākas un dalība pasākumā ir vienkāršāka. 4WD-REILAT klasē pie vēl vienas uzvaras tika Jānis Lazdiņš (Subaru Impreza), otrais Elmārs Aukšmuksts (Subaru Impreza), bet trešais Māris Egle (Audi A4).
Trešais aizmugures piedziņas RWD-REILAT klasē finišēja Jānis Sproģis (BMW 330d), otro vietu šajā posmā ieguva Kristers Škapars (BMW), bet augstākais pakāpiens Jānim Bērziņam (BMW 330d). Pirmo pjedestālu karjerā FWD-REILAT klasē izcīnija Ritvars Krūmiņš (VW Polo), tuvākos konkurentus, Matvejevu un Vasinu, apsteidzot tikai par vienu punktu. Otrais priekšpiedziņas mono riepu klasē Markuss Upītis (Opel Astra) un uzvaru guva Gints Bujāns (VAZ 2108).
Priekšpiedziņas radžu klasē FWD-R identisks pjedestāls ar bez radžu klasi – trešais Vasins, otrais Matvejevs, pirmais Bujāns. Kuplākajā RWD-R klasē, 23 dalībnieku konkurencē trešais pakāpiens Andrim Ozolam (BMW), otrais Igoram Makarovam (BMW 325), bet pirmo vietu ar veiksmīgiem pēdējiem diviem braucieniem izcīnīja Armands Groza (BMW).
Ātrajā pilnpiedziņas 4WD-R klasē trešais Oskars Līdaks (Subaru Impreza), otrais Elmārs Aukšmuksts (Subaru Impreza), bet, spītējot tehniskajām poblēmām, savu meistarību vislabāk pierādīja Kārlis Nebars (Subaru Impreza). Jāpiemin, ka Nebars izpelnījās arī simpātiju balvu par atraktīvo braukšanas stilu.
Šajā posmā dāmu klasē meitenēm konkurenci nesastādīja izteikta sezonas līdere Renita Aukšmukste, atstājot vietu jaunām uzvarām. Pirmā starp dāmām Zanda Priedīte (Opel Corsa), otrā Zane Zīverte (BMW E36), bet trešā Sindija Gabrāne (BMW E46).
Junioru ieskaitē (līdz 18 gadiem) trešais RWD-R klases uzvarētājs Armands Groza (BMW), otrais Klāvs Līviņš (Mazda 323), bet pirmais Gustavs Vagulis (BMW 316).
Skatītājus ar atraktīvu un plašu braukšanu priecēja BUGGY klase, kur šoreiz tikai divi dalībnieki. Starp abiem ātrākais izrādījās Roberts Veismanis (Can Am X3), otrais Mārtiņš Komisars (Can Am X3).
Vidzemes ziemas autosprinta kausa 2024 sezonas noslēgumu plānots aizvadīt 25.februārī Gulbenes novada, Stradu pagasta ziemas autotrasē, ko gandrīz 3km garumā izveidojis minirallija uzvarētājs Jānis Lazdiņš.
Sacensību rezultāti pieejami ŠEIT. Informācijai iespējams sekot ŠEIT.
Foto: Raimonds Volonts
Vidzemes ziemas autosprinta kausa 2024.gada sezona norisinās sadarbībā ar BioVide-Kanalizāciju izbūve, SinhroC, SarsAuto Exol pārstāvi Baltijā, WSC - darba drošība, Metālu Pasaule, Juveks-V, Teika Workshop, Tolmets Vidzeme, Druku nodrošina PRINTMii, Riepu Partneris - ReiLat, Informatīvais atbalstītājs - www.4rati.lv